17 Ağustos 2017 Perşembe

Sanırım Hayatım Stajyer Olmakla Geçecek!


Herkese Merhabaa!

Okulumuzun bu sene zorunlu 30 iş günü yaz stajı koymasıyla stajyerliğimin 3.senesine gelmiş bulunmaktayım :)
2 sene lise'de hemşirelik stajı yapmakla birlikte üniversite'de staja doyamadım.
İzmir'de bir devlet hastanesini staj yapmak için ayarladım ve 3 Temmuzda stajım başladı.
Stajımın ilk gününden bahsetmek istiyorum size :)


Hastane biraz uzak olduğu için sabah erkenden evden çıktım ve hastane yoluna düştüm. Lise de stajın ilk günü bu kadar heyecanlanmamıştım. Tecrübeli olduğum için biraz kendime güveniyordum fakat korkuyordum. Artık hasta tamamen benden sorumlu ve direk insan hayatı üzerine her şey...

Aynı hastanede geçen senede staj yapmıştım ama heyecanım bir türlü geçmiyordu:)
Hastanenin yanında kafe'de kahvaltımı yaptım ve imzamı atıp Ameliyathane'ye gittimmm.

Ameliyathane de kimi görsem ben staj için geldim diye kendimi tanıttım ve en sonunda Anestezi Teknisyeni Sorumlusuyla tanışabildim. Ameliyathaneye özgü yeşil formaları giyip beklememi söyledi. Giyindim ve heyecanım daha da artmaya başladı çünkü daha önce hiç bulunmadığım bir ortamdaydım. Beklerken biri gelip sert bir şekilde ' Sen kimsin? Neden burada duruyorsun? Hemen salon 6'ya geç ve entübasyon öğren' dedi. Ve benim korkum heyecanım artık tarifsiz.. İçeri girmeye çalışırken bana makineyi öğretecek ve ameliyathaneyi tanıtacak bir teknisyen geldi :)

Bende bana o kadar sert tavırla konuşan kişinin kim olduğunu sorduğum da bana Anestezi Doktoru dedi ve o an acaba gerçekten şuan doğru mu yapıyorum diye düşündüm.

Sağlık Meslek çıkışlı olduğumu duyunca teknisyenler sevindi sanki anesteziye dair bir şeyler biliyorum. İlk girdiğim ameliyat sünnet oldu :) Teknisyen bana anestezi cihazını nasıl kullanacağımı neyin ne işe yaradığını orada ameliyatların nasıl işlediğini anlattı ve öğretti. Tabii bunları öğrenmem 3 haftamı aldı :)


İlk ameliyatta çok gerildim. 5 yaşlarında bir çocuk geldi ve damar yolu açılması gerekiyor.Bir yandan ağlıyor ve onu o halde görünce bişey yapamıyorum.
Asıl gerilme amacım o anestezi doktorunun gelmesiydi tabiki de her ameliyat başlamadan önce anestezi doktoru gelir ve yaş/boy/kilo oranına göre ilaç ve doz ayarlar hastaya uygun anesteziyi yapar.
Her ameliyatta da bu doktoru göreceğim için gergindim ama birçok doktor olduğunu görünce rahatladım. Çocuğa damar yolunu açtık ilacını verdik uyuttuk ve takibini yaptık. Bunları nasıl yapacağımı öğrendim. O gün öğlen 12'de bitince ne rahat iş vallahi diye düşünüp durdum.

Anestezi gazı kokusu sayesinde her eve geldiğimde zorlanmadan rahatça uyuyordum. 
Stajım 6 hafta sonunda bitti ve artık evdeyim özlüyorum bazen ama tatil yapmak daha güzel :)
Staj notum da AA olmak üzere dönemi kapattık.

İlk gün bana çoğu şeyi öğreten teknisyene çok şey borçluyum..
Ve her gün yeni bir şeyler öğrenmem de yardımcı olan doktorlar moralimi bozduğunda beni savunan hep destekleyen canım teknisyenlerime ne kadar teşekkür etsem az:) 

Okul dönemimde de bir staj olucak ve bu sefer okuduğum şehirde staj yapıcam bakalım ilk gün orada hangi doktordan azar işiticem :)


Herhangi stajında ilk günden azar işiteniniz oldu mu?

Benim ilk staj günüm böyleydi.Eğer buraya kadar okuduysanız çok teşekkürler :)!


Bir sonraki yazı da görüşmek üzere..

Sağlıkla Kalın....


2 yorum:

  1. Bende stajı dört gözle bekliyorum gerçi mühendislik stajları daha çok masa görevlerinden oluşuyor ama olsun. Takibe aldım bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stajyer olmak zor staja başlayınca göreceksin tabi bunların yanında eğlenceli zamanları da oluyor umarım güzel bir staj dönemi olur :) Teşekkürler takipteyim :)

      Sil